Wij vragen u, voordat u ons een mailtje stuurt, een aantal vragen door te lezen die veel aan ons gesteld worden. Wij hebben geprobeerd passende antwoorden te formuleren om zowel u als ons tijd te besparen. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Veelgestelde vragen aan Bruno Klassiek

  1. Waar vind ik de webwinkel?
  2. Kan ik ook online betalen?
  3. Is het nodig om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel? Zijn er voordelen aan een account?
  4. Ik sta reeds als klant vermeld in uw computer in uw winkel in de Haarlemse Gierstraat. Moet ik als bekende klant dan toch een account in uw webwinkel aanmaken?
  5. Hoe maak ik een account aan in uw webwinkel? En hoe log ik dan in?
  6. Hoe gaat Bruno Klassiek om met mijn persoonlijke gegevens? Is er een privacybeleid?
  7. Plaatst Bruno Klassiek zogenaamde cookies op mijn computer/server? En zo ja, wat doet Bruno Klassiek daarmee?
  8. Ik wil geen gebruik meer maken van mijn account. Kan ik mijn account ook (laten) verwijderen?
  9. Is er sinds begin 2008 nog een gedrukte catalogus met Aanbiedingen en Nieuwe uitgaven verschenen?
  10. Heeft u een (online)overzicht van de tweedehands CD’s en DVD’s in uw winkel?
  11. Koopt u ook in voor uw afdeling tweedehands CD’s?
  12. Verkoopt u ook LP’s met klassieke muziek?
  13. Koopt u ook in voor uw afdeling tweedehands LP’s?
  14. Verkoopt u ook bladmuziek?
  15. Waar vind ik uw openingstijden?
  16. Waar vind ik uw leveringsvoorwaarden?
  17. Heeft u ook een nieuwsbrief?
  18. Is uw winkel ook aangesloten bij de Vereniging Klassieke Zaken?
  19. Mijn vraag/antwoord vind ik niet in de veel-gestelde-vragen-lijst

Question: Waar vind ik de webwinkel?

Answer:

Slechts een heel klein deel van onze enorme voorraad vindt u in onze webwinkel; en dat zijn zelfs vooral CD’s van artiesten die hebben opgetreden of zullen optreden in onze eigen concertserie Bruno Klassiek Presenteert. Natuurlijk wordt het aanbod op de site wel langzaamaan uitgebreid. En ook nu al kunt u bij ons alle leverbare (SA)CD’s en (BluRay)DVD’s bestellen via het Contactformulier. Zie in dit verband ook onze Algemene Voorwaarden. Veelal hebben we het gevraagde gewoon in huis. Zo niet, dan bestellen we graag voor u, mits nog leverbaar uiteraard. Over het algemeen geldt: hoe completer uw omschrijving (componist, werk, uitvoerende, label, bestelnummer) des te groter de kans dat we uw zending (snel) thuis kunnen laten bezorgen, uiteraard altijd in een deugdelijke verpakking.


Klik hier voor het Vragenformulier dat u ook kunt gebruiken als bestelformulier voor producten als die (nog) niet in onze webwinkel staan.

Question: Kan ik ook online betalen?

Answer:

De producten in onze webwinkel kunnen ook online worden afgerekend met iDeal. Daarnaast kunt u kiezen voor vooruitbetaling per bank. De producten die (nog) niet in onze webwinkel staan kunt u via het vragenformulier bestellen en dient u vervolgens vooraf per bank te betalen.

Zie daarvoor ook onze Algemene Leveringsvoorwaarden.

Question: Is het nodig om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel? Zijn er voordelen aan een account?

Answer:

Nee, dat is niet noodzakelijk. U kunt ook bestellen zonder ‘account’, maar een registratie als klant met een eigen account biedt wel een aantal handige voordelen in het webwinkelgedeelte van onze site.
- door een account aan te maken, kunt u onder meer het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen beheren, een verlanglijstje aanleggen, uw bestellingen bekijken en bij grotere bestellingen ook uw pakket via ‘track and trace’ volgen.
- u kunt op deze site ook als ‘gast’ bestellen. Dat betekent dat u geen account hoeft aan te maken en uw gegevens dus ook niet in een account worden beheerd. Wel hebben wij dan nog steeds een aantal persoonlijke gegevens nodig om uw opdracht naar wens uit te kunnen voeren.
- een niet-geregistreerde gast zal bij elke nieuwe bestelling zijn of haar persoonlijke gegevens opnieuw dienen te verstrekken om die nieuwe bestelling door Bruno Klassiek te kunnen laten uitvoeren.

Question: Ik sta reeds als klant vermeld in uw computer in uw winkel in de Haarlemse Gierstraat. Moet ik als bekende klant dan toch een account in uw webwinkel aanmaken?

Answer:

Het is mogelijk, vooral voor reeds bekende klanten van onze fysieke winkel in Haarlem, dat u met (een deel van) uw persoonsgegevens voorkomt in onze computer in de Haarlemse Gierstraat. Omdat u al eerder iets (per post) bestelde in onze winkel bijvoorbeeld of misschien wel heeft aangegeven dat u af en toe een bericht per e-mail van ons wilt ontvangen.


Als klant in de Gierstraat bekend en vermeld zijn betekent niet automatisch dat u ook in onze webwinkel als klant geregistreerd staat. Bruno Klassiek laat u graag vrij in die keuze, maar nodigt u tegelijk van harte uit om u ook in onze webwinkel als klant met een ‘account’ te registreren.
Zie bij het antwoord op de vraag hierboven wat voor handige voordelen dat kan opleveren.

Question: Hoe maak ik een account aan in uw webwinkel? En hoe log ik dan in?

Answer:

Het aanmaken van een klantaccount bij Bruno Klassiek is heel eenvoudig via de link onderaan dit antwoord:

- na het invullen en doorzenden van wat persoonlijke gegevens via een beveiligde https-verbinding, krijgt u per kerende mail uw wachtwoord toegestuurd, naar het door u zelf opgegeven e-mailadres. Uw account is ondertussen al automatisch aangemaakt.

- u kunt vervolgens inloggen in uw account met de combinatie van het door u zelf opgegeven e-mailadres en het per e-mail ontvangen wachtwoord.

De link naar de pagina om u in te schrijven vindt u hier.

Uiteraard zijn we discreet met uw gegevens.

Question: Hoe gaat Bruno Klassiek om met mijn persoonlijke gegevens? Is er een privacybeleid?

Answer:

Waarborging van uw privacy heeft bij Bruno Klassiek zeer hoge prioriteit. Zodra er in het webwinkelgedeelte persoonlijke gegevens kunnen worden ingevoerd maakt de site van Bruno Klassiek gebruik van een extra beveiligde omgeving middels een zogenaamd SSSL-certificaat met hoge versleuteling.
Zie in dit verband ook ons Privacybeleid.

Question: Plaatst Bruno Klassiek zogenaamde cookies op mijn computer/server? En zo ja, wat doet Bruno Klassiek daarmee?

Answer:

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer. Bruno Klassiek gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers.


Belangrijk in verband met uw privacy: onze cookies geven geen informatie met betrekking tot persoonsidentificatie.

Question: Ik wil geen gebruik meer maken van mijn account. Kan ik mijn account ook (laten) verwijderen?

Answer:

Indien u niet langer gebruik wilt maken van uw account in onze winkel dan kunt u ons een e-mail sturen via het contactformulier van onze site met het verzoek om uw account te verwijderen. Lopende bestellingen blijven in het systeem totdat deze zijn verzonden.

Question: Is er sinds begin 2008 nog een gedrukte catalogus met Aanbiedingen en Nieuwe uitgaven verschenen?

Answer:

In navolging van de door ons in 2007 overgenomen verzendservice van Kuijper Klassiek te Amsterdam gaven wij een paar maal een gedrukte catalogus uit. Op dit moment geven we uit kostenoverwegingen prioriteit aan de website en persoonlijke verkoop in onze winkel.
Maar u kunt bij ons alle leverbare (SA)CD’s en (BluRay)DVD’s eenvoudig bestellen via het Vragenformulier dat u ook kunt gebruiken als bestelformulier voor producten die (nog) niet in onze webwinkel staan. Zie in dit verband ook onze Algemene Voorwaarden. Veelal hebben we het gevraagde gewoon in huis. Zo niet, dan bestellen we graag voor u, mits nog leverbaar uiteraard. Over het algemeen geldt: hoe completer uw omschrijving (componist, werk, uitvoerende, label, bestelnummer) des te groter de kans dat we uw zending (snel) thuis kunnen laten bezorgen, uiteraard altijd in een deugdelijke verpakking.

Question: Heeft u een (online)overzicht van de tweedehands CD’s en DVD’s in uw winkel?

Answer:

Wij hebben geen overzicht van het assortiment tweedehands voor u beschikbaar; niet online en niet op papier. Voor het zoeken naar tweedehands is het echt noodzakelijk dat u onze winkel persoonlijk bezoekt.

Question: Koopt u ook in voor uw afdeling tweedehands CD’s?

Answer:

Tweedehands klassieke CD’s kopen wij selectief in. Daarbij hebben wij een voorkeur voor complete collecties met bijzonder repertoire vanaf zo’n duizend stuks en mits in goede staat. Voor informatie kunt u contact opnemen met Bruno Truyens.
Gebruik hiervoor het Vragenformulier.

Question: Verkoopt u ook LP’s met klassieke muziek?

Answer:

Wij hebben ook een bescheiden afdeling tweedehands klassieke LP’s. Momenteel is die collectie uitsluitend in de winkel zelf te koop. U bent van harte uitgenodigd om een keer te komen snuffelen.

Question: Koopt u ook in voor uw afdeling tweedehands LP’s?

Answer:

Incidenteel kopen wij ook tweedehands klassieke LP’s in. Bij voorkeur partijen met bijzonder repertoire vanaf 1000 stuks, waarvan zowel de plaat als de binnen- en buitenhoes in zeer goede staat verkeren.

Gratis inleveren van een collectie LP’s bij Bruno Klassiek is ook mogelijk; wij vinden er altijd wel iemand voor.

Heeft u iets aan te bieden en wilt u eerst overleggen?
Klik op de link voor het vragenformulier onderaan de contactpagina.

Question: Verkoopt u ook bladmuziek?

Answer:

Nee, Bruno Klassiek verkoopt geen bladmuziek.

Question: Waar vind ik uw openingstijden?

Answer:

Question: Waar vind ik uw leveringsvoorwaarden?

Answer:

Question: Heeft u ook een nieuwsbrief?

Answer:

Af en toe stuurt Bruno Klassiek een nieuwsbrief. Tot nu toe alleen met betrekking tot de concerten die Bruno Klassiek zelf organiseert en de daarin optredende artiesten.
In de toekomst worden abonnees desgewenst ook ge├»nformeerd over (nieuwe) CD’s en DVD’s, nadat Bruno Klassiek zijn webwinkel voor CD’s en DVD’s sterk heeft uitgebreid.

NB: wij kunnen in onze mailings momenteel nog geen onderscheid maken tussen ge├»nteresseerden in concerten en ge├»nteresseerden in CD’s.
Meldt u dus ook aan indien u slechts interesse heeft in een van beide onderwerpen.

Inschrijven gaat heel eenvoudig via het invulveld op de pagina gewijd aan onze Nieuwsbrief

Privacy
Uiteraard zijn we discreet met uw gegevens en kunt u zich altijd weer afmelden als u dat wilt.

Question: Is uw winkel ook aangesloten bij de Vereniging Klassieke Zaken?

Answer:

Ja, klassieke CD-winkel Bruno Klassiek is aangesloten bij de Vereniging Klassiek Zaken (VKZ). De onderlinge verschillen tussen de VKZ-winkels zijn overigens groot, want elke winkel bepaalt zijn eigen assortiment klassieke muziek.

Zo zijn er bijvoorbeeld nogal wat populaire CD-winkels VKZ-lid, met slechts een klein schap klassieke CD’s als bijproduct. Zij voeren meestal uitsluitend ijzeren repertoire.

Winkels die qua assortiment en kennis puur op klassieke muziek gericht zijn vormen een minderheid binnen de VKZ.

Winkels met een representatief overzicht van de westerse klassieke muziekgeschiedenis via een echt grote, brede voorraad van vele duizenden titels uitsluitend klassiek (van vroeg tot en met hedendaags!) en met gedegen repertoirekennis bij het personeel, komen zelfs nog maar heel weinig voor.

Bruno Klassiek heeft een van de grootste collecties klassieke muziek van Nederland in huis.

Question: Mijn vraag/antwoord vind ik niet in de veel-gestelde-vragen-lijst

Answer:

Als u ons Vragenformulier invult dan proberen we u zo goed mogelijk te helpen. Hoe completer en nauwkeuriger uw vraag des te groter is de kans dat we u kunnen helpen.